Játékok, Sportok
Az Avatar világában különböző játékokat, sportokat játszanak. Némelyik nagy népszerűségnek örvend. Vannak játékok melyek egy-egy néphez köthetők, de vannak amelyeket mindegyik népben egyaránt játszanak.
A négy nemzetben egyaránt játszák
Pai Sho
A Pai Sho egy stratégiai játék. Nagyon közkedvelt az egész világban, bár igazi lényegét, csak a Fehér Lótusz Rendjének tagjai érthetik. A Fehér Lótusz Rendjének tagjai evvel azonosítják egymást. Számukra közkedvelt nyitás a Lótusz nyitás (Fehér Lótusznak nevezett kővel kezdik meg a játékot). A játék pontos szabályai nem ismertek, de egy köralakú táblán játszák, mely kisebb négyzetekre van felosztva. Kis korongokkal játszák, amelyeken mind más minta van (pl.Fehér Lótusz). A korongokat bizonyos szabályok szerint rakhatják. Ha a táblán egy Lótusz alak jönn ki, akkor azt biztos a Fehér Lótusz Rendjének tagjai rakták ki. A Rendről részletesebben itt olvashatsz.
Kártya játék
Ez a játék is nagyon kedvelt az egész világon. Kis fa kártyákkal játszák, amelyeknek a közepén és a jobb felső sarkában is valamelyik nemzet szimbóluma található. A szimbólumok egy kártyán belül nem azonosak. A játék lényege, hogy a kártyákat úgy helyezzük egymásra, hogy az egyik kártya közepén lévő szimbólum passzoljon a másik kártya jobb felső sarkában lévő szimbólummal.
Víz törzse
Pingvinen szánkózás
Kedvelt szórakozás a Déli Víz törzsében, főleg a gyerekek körében. Egy hal segítségével el kell fogni egy pingvinvidrát, a hátára kell ülni és már lehet is lecsúszni velük a havas lejtőkön. A pinginvidra nem szereti, ha szánkóznak rajta, de ettől mégjobb móka.
Jégkerülés
Ez egy tradicíó a Déli Víz törzsében, a fiúknál a felnőtté válás jelképe. A bölcsesség, a bátorság, és a megbízhatóság próbája. A fiúk 14 éves korukban szoktak keresztül menni ezen a szertatáson, mely egy nagyon nehéz feladat. Kisebb fajta jéghegyeket kell kikerülni, melyek közt igen erős áramlások is vannak. Általában egy fiú, két barátjával megy keresztül a próbán és a végén mindegyikük kap egy jelet a homlokára. Sokka a bölcs jelet kapta, ami egy görbe vonal alatta egy ponttal. Katara a bátor jelet, ami egy fél hold. Aang pedig a megbízhatót kapta, egy görbe vonal jelében. Sokka és barátai esetében ez inkább sziklakerülés volt, melyet Bato felügyelt.
Föld királysága
Föld foci
Lényegében focizás földidomítással. A játékhoz használt labdát rugás helyett/mellett földidomítással is passzolják egymásnak a játékosok.
Elefánt koi lovaglás
A Kyoshi sziget mellett rengeteg elefánt koi hal él. Aang szerint remek szórakozás "meglovagolni" őket.
Megváltó szertartás
Egy nap Jin Wei azt a feladatot kapta, hogy a Szent gömböt vigye el a Nagy keleti kaputól a Nagy nyugati kapuig. A gömb útja keletről nyugatra a Nap által megtett útat jelképezte. Ez volt a Gan Jin törzs Megváltó szertartása. Mikor Jin Wei a Nagy nyugati kapuhoz ért megtámadta Wei Jin, aki leütötte Jin Weit és ellopta tőle a Szent gömböt...
Részletesebben itt
Siklórepülés
Mióta a levegőidomárokat (Aangot kivéve) megölték, a siklóreplülés lényegében teljesen megszünt, míg a Feltaláló fel nem találta újra egy levegőidomárhoz hasonló kidolgozásban. Bár régen a levegő idomárok levegő idomítás segítségével repültek, de most már aki repülni szeretne az csak a széláramlatokra bízhatja magát. A Feltaláló miatt ez a tevékenység csak az Északi Levegő templomba betelepült Föld falusiak (Feltaláló is köztük) körében terjedt el.
Omashu kézbesítő rendszerében csúszdázás
Ezt a szórakozási módot még Bumi találta ki fiatal korában. Omashu híres az ott kiépített kézbesítő rendszeréről. A rendszerben a városban felfele a föld idomárok mozgatják a ladá szerű továbbító egységeket, lefele, pedig csúszdákon csúsznak a ládák. Bumi és Aang szívesen csúszdáztak ezekben a ládákban.
Hatodik Földrengés
A Hatodik Földrengés egy földidomár verseny, melyet Gaolingben szoktak megrendezni. A műsor vezetője Xin Fu. A verseny szabálya egyszerű: az ellenfelet ki kell lökni a ringből, majd legyőzni a következő ellenfelet. A legutolsó ellenfél természetesen a verseny addigi bajnoka. A bajnok legyőzése után egy szépen díszített öv a nyeremény és persze a dicsőség. Xin Fu avval is bővíti a versenyt, hogy pénzjutalmat ajánl fel a közönség soraiban ülők közül annak, aki legyőzi a bajnokot...
Részletesebben itt
Tűz népe
Kuai labda
Eléggé hasonlít a röplabdára, de valamennyivel azért másabb. A Kuai labda pályája kör alakú, nem pedig négyzet alakú. Itt a láb használat is megengedett, szóval ütés, rúgás, ugrás, stb. bármilyen mozdulat megengedett. Homokos teneger partokon szívesen játszák, amire jó példa a Parázs sziget is.
Itt a kavics, hol a kavics
Ez pedig, az itt a piros, hol a pirosra hasonlít, ami már a nevéből is látszik, csak itt egy kis kaviccsal játszák. Szívesen megtudják vesztegetni vele az embereket, mert általában a végén a kavicsot máshova teszik, mint ahol a figyelés közben érkeznie kellett volna, így aki játszik általában elveszíti amit feltett a játékra.
Robbantós
Sokat nem tudni erről a játékról, de a Tűz népében az iskolások körében nagyon közkedvelt. Minden bizonnyal tűz idomítással robbantgatnak, vagy valami ilyesmi, mert Aang egyszer kipróbálta és kissé égett ruhával tért vissza Kataráékhoz.
Levegő nomádjai
Levegő labda
Fa rönkökből álló pályán játszották a Levegő nomádjai levegő idomítás segítségével. Egy fa darabokból álló labdát kellett levegő idomítással úgy mozgatni, hogy a labda a rönköknek neki pattanva beérkezzen az ellenfél "kapujába". Játék közben a játékosok a rönkökön állnak.
Légroller
Ezt a játékot Aang találta ki. A lényege, hogy a levegőt, levegő idomítással egy gömb alakba gyűjtöd és rápattansz és már mozoghatsz is vele. Talán könnyűnek tűnhet, de nem is olyan egyszerű a gömbön megmaradni, úgyhogy egy kis gyakorlás nem árt hozzá.
Saját írás, képek (c) by Riyaka
Ellopni TILOS!
|